הפלטפורמה נוסדה ב2005, נקנתה ב2007 ע"י גוגל. ועד היום היא הפלטפורמה הבלעדית לוידאו ומוזיקה. בכל דקה, עולים בה 500 שעות של תוכן.
נכון להיום, יויטיוב היא הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם, ואם נעבור למספרים – למעלה מ- 2 מיליארד משתמשים רשומים אליה. בישראל אגב, נעזרים בה מעל ל-3.5 מיליון משתמשים כדי לצרוך תוכן מכל הסוגים, החל מבידור קליל של דקה או שתיים ועד להרצאות ומדריכים מעמיקים. וזאת בנוסף לקהל עצום שצורך את התוכן שלו ביוטיוב ללא כל פרופיל רשום.
מדוע נוכחות ביוטיוב חשובה?
קל מאוד לרופאים לחשוב "יש לי כבר פייסבוק ואפשר להעלות לשם סרטונים, אז בשביל מה אני צריך גם יוטיוב?", ובכן מדובר בקו מחשבה שגוי, שפוגע ברמת החשיפה של הרופאים מול קהל היעד שלהם.
על מנת לענות על שאלה זו ולהבין מדוע נוכחות ביוטיוב לרופאים היא חשובה, אנחנו צריכים קודם כל לדבר על משהו אחר – מנוע החיפוש של גוגל.
במרוצת השנים, מנוע החיפוש של גוגל הפך להיות מקור המידע הגדול ביותר בעולם. כיום, כאשר אנשים רוצים לדעת משהו הם לא בהכרח מחפשים את המידע אצל אנשים אחרים ובטח שלא פותחים אנציקלופדיה – אלא ישר שואלים את גוגל. לדוגמה, אם גולשים מעוניינים לקבל מידע על טיפולי חניכיים, גוגל הוא הכתובת לשאלה.
איך כל זה קשור בכלל לפייסבוק ויוטיוב?
ראשית כל, אמנם פייסבוק מצטיינים במקרים בהם גולש מחפש שם של מותג כמו רופא, מרפאה או בית חולים, אבל בהשוואה לגוגל הם הרבה פחות נתפסים בעיני הגולשים כמקור מידע שעונה על שאלות. זה עניין של הרגלי הגולשים ברשת וחשוב להתאים את אסטרטגיית התוכן בהתאם לכך על מנת להגיע אל כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.
עוד נקודה למחשבה היא המנטליות של הגולשים בכל פלטפורמה: המנטליות של גולשי פייסבוק היא בעיקר של בידור רגעי ושמירה על קשר עם חברים, פחות התעמקות בנושאים מורכבים. לעומת זאת, גולשים שצופים בסרטונים ביוטיוב מגיעים אליהם בדרך כלל עם רמת קשב גבוהה יותר ולכן הסיכוי שימשיכו לצפות לאורך זמן במקום לברוח אחרי כמה שניות הוא גבוה יותר משמעותית.
בפני עצמו, יוטיוב מהווה חלק בלתי נפרד ממנוע החיפוש של גוגל ונותן עדיפות לתוצאות שמגיעות ממנו. לכן, אם לרופא יש אתר שמוטמעים בו סרטוני וידאו מערוץ היוטיוב שלו, אלה תוצאות נוספות שעוזרות לקדם אותו ברשת החיפוש ויופיעו תחת הטאב "סרטונים" בגוגל.
ומה מעבר?
במידה ותרצו להפיק מדריכים איכותיים, ליידע על מכשור חדש, ניתוחים מובילים, שיטות רפואה מתקדמות ותוצאות מסבירות לפנים. ליצור כנסים וירטואלים ולייבים או להיהפך למעין חברת מדיה קטנה חמושה בערוץ מוביל ופלייליסטים מושקעים – יוטיוב היא הפלטפורמה בשבילך.
לסיכום, הרווח מהפעלת ערוץ יוטיוב הוא בעצם כפול: מצד אחד חשיפה מעמיקה יותר לתכנים ולמסרים של הרופא ומצד שני חיזוק הנוכחות של אתר האינטרנט של הרופא במנוע החיפוש תחת הביטויים הרלוונטיים עבורו.