אם אתה לא שם, אתה לא קיים.
מעל עשור שאינסטגרם מלווה את חיינו במרחב הווירטואלי, כוחה שהלך וגדל עם השנים הפך אותה לאחת מהרשתות החברתיות החזקות ביותר בעולם עם יכולת השפעה אדירה על המציאות.
מאז שהוקמה, אינסטגרם עברה לא מעט שינויים, לאורך הזמן השתדרגה בפיצ'רים חדשים והשתכללה לפלטפורמה שהיא כיום.
בשנת 2018 פרסמה הרשת החברתית את כמות המשתמשים בה העומד על כמיליארד. מאז אגב, הנתונים רק נסקו ולפי אתר eMarketer המפרסם נתונים סטטיסטיים מהימנים (למעלה מ-25 שנים) כמות המשתמשים הקיימים בפלטפורמה עומדת על 1.074 ביליון משתמשים. זאת לצד פעילות מרשימה של ביליון (כן, ביליון) משתמשים מרחבי העולם בצורה חודשית, כפי שעולה מאתר Statista.
אינסטגרם הינה אחת מהפלטפורמות החזקות אשר קיימות ברשת. הבידול המרכזי שלה שם דגש על וויז'ואל ולא על מלל. הווה אומר שכדי לרתק ולסקרן גולשים, ליצור איתם קשרים ולהפוך אותם ללקוחות ועוקבים יש צורך להעביר את הסיפור שלך בצורה הנכונה באמצעות תחכום וויז'ואל מושך.
בהתאמה לכך – אם בעבר העלאת פוסט פשוט הייתה מביאה את התוצאה הרצויה, היום מנעד האפשרויות התרחב לפיצ'רים רבים. הדרך אמנם השתכללה, אבל המטרה נשארה זהה: להעביר את המסר לקהל הרצוי בצורה שהוא אוהב לצרוך אותו. על מנת להגיע לחשיפה הרצויה ולרכוש קהלים חדשים, המשתמש צריך לייצר תכנים מגוונים ומעניינים תוך כדי שימוש בכלל האופציות העומדות בפניו.
מיהו קהל היעד?
על אף שאנו מדינה יחסית קטנה, הגולשים הישראלים נוהרים אל הרשת החברתית. כך למשל ישנם 3,700,000 משתמשים ישראלים באינסטגרם ברמה החודשית, כאשר מתוכם 2,200,000 משתמשים באופן יומיומי. מעבר לכך, גולשים בגילאי 13-25 משתמשים באינסטגרם לפני כל פלטפורמה אחרת, ואילו גולשים בגילאי 26-40 משתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם בצורה חופפת. כלומר, עצם זה שיש להם פייסבוק זה לא מספק אותם והם צורכים תכנים משלימים באינסטגרם. כמו כן, לאחד מכל ארבעה בגילאי 40-60 יש אינסטגרם והוא צורך תוכן ומייצר אותו גם כן.
למה רופאים חייבים אינסטגרם ולאילו רופאים מתאימה הפלטפורמה?
למען הכנות, פרסום באינסטגרם אינו מתאים לכל רופא. עבור אילו רופאים פרסום באינסטגרם כן עשוי לעבוד? התשובה היא כאלה שיכולים להציג את "המוצר" שהם מציעים למטופלים פוטנציאלים לצד כאלה שהם מאוד ורבלים ויודעים "למכור" את עצמם בצורה טובה.
תחומים מובהקים בעולם הרפואה שיכולים להרוויח מפעילות שותפת באינסטגרם הם רופא שיניים, פלסטיקאים, אורתופדים, גניקולוגים וכן רופאי עיניים, עור וילדים. לצד מרכזים רפואיים, בתי חולים וחברות תרופות.
באמצעות חשבון אינסטגרם פעיל, רופא יכול בקלות לנהל קשר אישי עם קהל היעד שלו שמצפה לפגוש אותו בפלטפורמה. לספק הצצה לאישיות שלו וכיצד הוא בא במגע עם מטופליו, לפרסם תמונות וסרטונים שמציגות את תוצאות הטיפולים שהוא מציע, לדוגמה לפני ואחרי ניתוח פלסטי או השתלת שיניים. לבסס את האוטוריטה שלו לפי פרסום של צילומים של לקוחות מרוצים, הדגמה של טכנולוגיות רפואיות מתקדמות, מדריכים ויזואליים ועוד.
מהן אפשרויות הפרסום העומדות בפניכם?
הרופאים יכולים להעביר את המסר שלהם באינסטגרם במגוון דרכים:
- IGTV - פלטפורמת הווידאו של אינסטגרם המאפשרת ליצור פודקאסט ויזואלי על בסיס תחומי טיפול או עבור נתינת ערך בו יש לרופא אינטרס להנגיש. הפיצ'ר מאפשר לרופאים להפוך לאוטוריטה של מידע ולמעין ערוץ טלוויזיה קטן בנישה ייעודית.
- GUIDES - מאפשר ליצור מדריכים בתחומים שונים ע"י איגוד מקבץ פוסטים באותו נושא, כגון טיפול מאמי מייקאובר למשל. זהו פיצ'ר מאוד מומלץ לרופאים שמעוניינים לעשות סדר לעוקבים שלהם ולהגביר את המודעות לטיפולים שהם מבצעים.
- סרטוני REELS - הטיק טוק של האינסטגרם. REELS מאפשר לצלם סרטון של עד 15 שניות במהלכו אפשר להוסיף אפקטים שונים מתוך הגלריה של האינסטגרם. בנוסף, בסיום הצילום ניתן להוסיף אלמנטים נוספים ולבחור מוזיקה מלווה מתוך הספרייה שמציעה הפלטפורמה. היתרון הגדול של הפיצ'ר הוא היכולת להציג לעוקבים את האישיות של הרופא לצד הגעה לקהלים נוספים שטרם נחשפו אליך. אך גם להרגיע את המטופלים אשר חוששים מהליך כירורגי כלשהו לצד האפשרות לספק מידע רב בצורה ידידות וקלילה לגולשים.
- פוסטים סטטיים - פוסט פשוט בפיד כשבמרכזו תמונה או סרטון שלא עולה על דקה, ומלל לצידו. בפוסטים ניתן לעדכן על מכתבי תודה, שירותים, חוות דעת, המלצות, עדכון על זכייה בפרסים, פרסום מאמרים מקצועיים, עדכון על ניתוחים קשים והליכים כירורגיים ודנטליים, שיתוף קהל היעד בחומרים ובטכנולוגיה שמצויה במרפאה, תמונות לפני ואחרי, משפטי מוטו וציטוטים, סרטונים ועוד.
- סטוריז – פיצ'ר יעיל וכייפי, שהפך למקום הראשון בו גולשים בפלטפורמה בוחרים להתעדכן. הייחודיות שלו הוא בכך שהוא זמין לצפייה ל-24 שעות בלבד כאשר הדגש על אינטראקטיביות. ניתן לעצב את הסטורי בצורה מניעה לפעולה שתתקשר עם הגולש, כדי להפוך אותו למעורב בתוכן ולתת לו הרגשה שהוא לא רק צרכן פסיבי. בנוסף ניתן ליצור סטוריז עבור קהלים נבחרים ולהגביל את התפוצה בהתאמה. כמו כן, הסטורי מאפשר הגעה לתפוצה רחבה של אנשים ובכך להגדיל את המודעות כלפיך. לגעת בקהל היעד שלך ברמה יומיומית, להיחשף לקהלים חדשים, לשאול את הגולשים שאלות, ליצור סקרי דעת קהל ועוד.
- LIVE – אחד מן הכלים היעילים של הפלטפורמה היא היכולת ליצור שידור ישיר מן המרפאה אל קהל היעד הרלוונטי. במהלך השידור העוקבים יכולים להגיב בזמן אמת ואף ניתן לצרף אותם לשידור בהתאם לבחירתו של מנהל החשבון. זהו פיצ'ר אידיאלי למרפאות, בתי חולים, מרכזים רפואיים ומותגים שמעוניינים ליצור קשר אישי עם לקוחותיהם, "לחמם" לידים ולהיהפך לאוטוריטה.
- פרסום מותאם אישית ברמה האורגנית לקהלי יעד רלוונטיים - הפלטפורמה מאפשרת כיום להגדיר רשימות מוגדרות של קהלים ספציפיים, שבמידה והם יוגדרו – פוסטים וסטוריז ייחשפו רק אליהם.
- היילייטס - ריכוז כל הסטורי שהועלה לחשבון עם האפשרות להשאיר אותם זמינים לצפייה חוזרת ותמידית בפרופיל שלך, עם אופציה ליצור מקבץ סטורי באותו נושא. למשל – סטורי עבור השתלת שיניים, יומן היריון לגינקולוגים ומיילדים ועוד.
למה מדיקל אונליין?
מדיקל אונליין הוא משרד הפרסום היחיד בישראל שמתמחה ומתמקצע אך ורק בתחום הרפואה. אצלנו תמצאו מחלקת ניהול רשתות חברתיות ענפה ומנוסה עם צוות קריאייטיב מוביל, עורכי וידיאו, ארטים וגרפיקאים מהשורה הראשונה. כל אלה הכרחיים לפלטפורמה ויזואלית כמו אינסטגרם הדורשת תמונות וסרטונים איכותיים הנלקחים על ידי צלמת סטילס מקצועית בעלת מומחיות בצילום חדרי ניתוח, וצלם וידיאו איכותי.
כוחו של אינסטגרם מוכיח את עצמו שוב ושוב ככזה שמעלה לגבהים אנשים שיודעים להשתמש בו בתבונה. בימינו, שימוש בפלטפורמה זו הוא הכרחי, בייחוד בעולם העסקי – רפואי, על מנת להגיע לקהל היעד המדויק אך גם כדי להשיג קהלים חדשים. על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר, מומלץ לתת את המושכות למומחים ביותר. מה דעתך?