בניית אתרים לרופאים וחברות בתחום הבריאות


45688261_s

אתר אינטרנט מקצועי הוא אמצעי שיווקי ותדמיתי חיוני , קל וחומר כאשר אנו עוסקים בתחום הרפואה שבו עולם צריכת התוכן באמצעות האינטרנט הינו דבר שבשגרה. לרוב אנו מגיעים לאתרי אינטרנט של רופאים מהמלצות של מטופלים , המלצה של רופא או מחיפוש התחום שבו עוסק הרופא בגוגל ובו האתר של הרופא מדורג גבוה בזכות עבודת SEO טובה שנעשתה לאתר. גורמים מרכזיים אשר מובילים לעליונות תוצאות החיפוש של האתר בחיפוש המונח הרפואי בו הרופא עוסק הינו עיצוב האתר , חווית המשתמש של אתר הרופא  והקוד שהאתר בנוי עליו. בניית אתרים עבור רופאים וחברות בתחום הבריאות, אשר רוצים לקדם את הקליניקה הפרטית או העסק שלהם, יש להתחשב במגוון רחב של משתנים ומאפיינים של תחום העיסוק , מידת התחרות וכמובן קהל היעד אליו פונה הרופא או החברה בשוק הרפואי. בסופו של דבר אתרי רופאים אינם משמשים רק לצורך כרטיס ביקור אלא על מנת לייצר ערך מוסף עבור קהל המטופלים , אשר מושג באמצעות תוכן איכותי וממשק משתמש נוח ונעים לגלישה באתר הרופא , חברת התרופות או חברת הציוד הרפואי.

בסופו של דבר המטרה של הרופא או החברה הינה להרחיב את מעגל המטופלים/לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

תהליך בניית אתרים לרופאים ולחברות בתחום הרפואה

תהליך בניית אתרים לרופאים או לחברות בתחום הרפואה בנוי ממספר שלבים .

  1. איפיון כללי של האתר ונושא האתר לרופא או לחברת התרופות, ציוד רפואי.
  2. הגדרת מטרת האתר : מתן מידע ? יצירת קשר ? מכירה או 3 הדברים יחד .
  3. קהל היעד ? איפיון הקהל שאליו אנחנו פונים . מה מעניין אותו ? מה הצרכים שלו ?
  4. עיצוב האתר – צבעים (בהתאם לתחום המוצר או קהל היעד) למשל במידה ומדובר ברופא נשים-גינקולוג, קהל נשים אוהב ומזדהה עם הצבעים ורוד ו/או תכלת . מה שמאפיין בדרך כלל אתרים של רופאים הינם הצבעים בגוונים של כחול או תכלת.
  5. עיצוב חוויית המשתמש באתר Website User Interface
  6. תהליך תכנות האתר של הרופא או חברת התרופות , תכנות האתר מהווה חלק אינטגרלי שנעשה לאחר עיצוב האתר.
  7. התאמת האתר לגלישה סלולארית.
  8. העלאת אתר האינטרנט לאוויר עם אישור הרופא או החברה הרפואית.

מה קורה אחרי בניית האתר לרופא ? האם יש המשכיות לתהליך ?

בעולם האינטרנט וקידום האתרים נהוג לומר "התוכן הוא המלך" , בעולמות הרפואה אתר ללא תוכן זוכה לדירוג נמוך בגוגל , פחות זמן גולש באתר ויצירת רושם או אפקט מקצועי -מיתוגי על הגולש מה שבסופו של דבר גורם ל- Bounce Rate גבוה .

הגדרת  הביטוי - Bounce Rate – שיעור הגולשים אשר נכנסו לעמוד אחד בלבד באתר ומיד אחרי זה יצאו מהאתר ללא כניסה לעמודים נוספים. לאור האמור לעיל התוכן משחק תפקיד חשוב ולפיכך חשוב לתאם ציפיות עם הלקוח בדבר 2 אפשרויות :

  1. הרופא כותב את התכנים לאתר
  2. החברה מספקת לרופא שירותי כתיבת תכנים לאתר על ידי כתב מקצועי.

לעיתים יש נטייה לרופא לזלזל בסוגיה זו או לחלופין נטייה לדחיינות בנושא הזה היות ואין מדובר במקצוע שלהם , הם לרוב לא כותבים , אלא אם מדובר במאמר רפואי מה שאת הקהל הרחב , קהל המטופלים הפונטציאלים של הרופא זה פחות מעניין.

שימוש ב-Google Webmaster Tool

השימות במערכת זו נועד לתת Overall  על האתר ולבדוק האם יש צורך בלתקן דברים המסוימים לתכנות של האתר .
מדובר במערכת של גוגל אשר סורקת את האתר ואת הקודים באתר ומציגה פלט של הדברים שיש לעשות על מנת לשפר באופן מתמיד את האתר אשר נבנה לרופא.

הוספה בסיום בניית אתר האינטרנט Google Website Analytics

מערכת זו של גוגל שאותה יש להתקין עם עליית אתר האינטרנט של הרופא לאוויר מאפשר לנו לראות באופן קבוע את היקף הגידול באתר או העצירה של הגידול באתר , מספר הגולשים , מין הגולשים , קבוצות גיל הגולשים ועוד.

נתונים אלו עוזרים לחברת מדיקל אונליין ולרופא להבין את התהליך ולראות בצורה נהירה את היקף הפעילות באתר.

בניית אתר בקוד פתוח וורדפרס WordPress  או בקוד סגור ?

ראשית כל נגדיר מה זה אתר בקוד פתוח ומה זה אתר בקוד סגור.

בניית אתר בקוד סגור – אתר בו החברה שבנתה אותו סגרה את הקוד עם סיום בניית האתר ואז במקרה זה רק החברה או המתכנת שבנה את האתר יכול לבצע בו שינויים. כלומר הלקוח שבנה אתר באמצעות חברה זו כאשר ירצה לסיים את ההתקשרות עמה ולעבר לספר אחר יצטרך לבנות למעשה אתר חדש ושוב להוציא תקציב נכבד על זה. ואז למעשה כל העבודה של העיצוב , התשלום על בניית האתר וכו' בוזבז.

בעבר היה נהוג יותר על ידי חברות מסחריות לבניית אתרים להשתמש בקוד סגור מתוך שיקולים כלכליים ומניעת ריגול תעשייתי באופן שבו הקוד של האתר בנוי.

כיום, כל חברה המכבדת את עצמה ואת הלקוח שלה מעניקה שירותים של בניית אתרים לרופאים או בניית אתרים בכלל על בסיס קוד פתוח- המאפשרת בעת "גירושין" וסיום ההתקשרות עם הספק שבנה את האתר להעביר את הטיפול לידיים מסורות של ספק אחר או גורם אחר אשר בונה אתרים על בסיס אותו קוד פתוח.

מומלץ לשאול את החברה שקיבלתם ממנה הצעה ,האם האתר נבנה בקוד בפתוח או בקוד סגור.30878447_s

כיום ישנן חברות אשר מציעות מסלול של 100-400 ₪ לחודש לכל החיים אך בדרך כלל אין מדובר בבניית אתר לרופא או לחברה אלא בחכירת או השכרת אתר ובעת סיום ההתקשרות האתר יורד מהאוויר וצריך לבנות אתר חדש עם ספק חדש וזאת בשונה מקוד פתוח שרק מעבירים את הניהול לספק אחר והאתר ממשיך להתקיים .

בניית אתר בקוד בפתוח - אתרים בקוד פתוח נבנים על בסיס המערכות הבאות: WordPress , Joomla או Drupal אתרים אלו בנויים בקוד טכנולוגי פתוח שלה יש קהילת מפתחים המונה מיליוני מפתחים מרחבי העולם, הקהילה דואגת לשפר ולעדכן כל הזמן את המערכת ומספקת תמיכה למפתחים הנעזרים בקוד.

יחד עם זאת השכיחה מבין המערכות הינה מערכת  WordPress שלה יש לא מעט יתרונות. אולי העיקרית הינה התאמתה של המערכת לדינאמיות ולמבנה תקין של אתר לצורך קידומו במנוע החיפוש Google .

בסרטון הבא מסביר Matt Cutts  מחברת Google על הקשר בין מערכת WordPress הבנויה על בסיס קוד פתוח לבין קידום האתר בגוגל


SEO) Search Engine Optimization) 



לטיפים  בבניית אתרים לחץ כאן

חשיבות התאמת האתר למובייל

חברת קומסקור הבינלאומית המתמחה במדידת נתוני גלישה ברשת בישראל ובחו"ל מדווחת כי בשנה האחרונה חלה ירידה מצטברת בהשוואה לשנה שעברה ב-20 אחוז מנתח הגלישה במחשב Desktop (שולחני).

המספרים האחרונים מהדיווח של קומסקור מראים כי הגולשים מבלים כטריליון דקות בחודש בגלישה מסמארטפונים וטאבלטים, בערך פי שניים מזמן הגלישה מהמחשב.

שימו לב הגולשים מבלים פי 2 יותר זמן בסלולאר ובטאבלט מאשר במחשב.

המשמעות היא שבמידה והאתר שלכם לא מותאם למובייל ולגלישה סלולארית אתם מפסידים גולשים כי הם פשוט לא ייהנו מחוויית הגלישה אצלכם באתר וימשיכו לאתר של המתחרה שלכם.

ומה אומרת Google על חשיבות התאמת האתר שלכם לסלולאר?

בחודש מרץ 2015 הודיעה Google באופן רשמי כי החל מתאריך 21.04.2015 התאמת האתר לגלישה ממכשירים ניידים תשפיע על מיקומי האתר בתוצאות החיפוש. האמת שניתן בהחלט להבין מדוע . מטרתה של גוגל הינה להנגיש למחפשי המידע אתרים שישרתו את המידע שבו הם חפצים וכי הגולשים שלהם יזכו לחווית גלישה נעימה יותר מהמכשיר בו הם חיפשו בגוגל את המידע קל וחומר מכשירים ניידים.

הגישה היום בבניית אתרים הינה להסתכל על האתר קודם כל מבחינת הסלולאר ורק אחר כך מבחינת ה-PC היות ובסלולאר אנחנו גולשים פי 2 מאשר המחשב, כמו כן עיקר המחשבה בפיתוח האתר הינה על חווית הגלישה מהסלולאר ואיך אנחנו כגולשים נרצה לקרוא את האתר ונרגיש נינונחים עם הצפייה או הקריאה של התכנים באתר הסלולארי של הרופא, חברת התרופות , בית החולים וכו'.

אתרים לרופאים וחברות בתחום הבריאותי כוללים:

דף אודות – באתר לרופא הדף כולל את תחומי ההתמחות שלו, ניסיונו והשכלתו. צילומי תעודות והסמכות, תמונת של הרופא והקליניקה, תורמים ליצירת אמון בקרב הגולשים. באתר חברה בתחום הבריאות, יפורט הרקע והניסיון שלה, במה היא מתמחה ומי הם הלקוחות שלה.

דף כתבות ו/או מן העיתונות – בקטגוריה זו נעלה את הכתבות והתוכן בנושא בו האתר של הרופא עוסק , האתר צריך לכלול לא רק טקסט אלא גם כתבות וידיאו , רצוי ברמה איכותית ושלו ובעברית.

דף שירותים – כולל את סוגי הטיפולים הניתנים בקליניקה, מידע על הטיפולים, למי הם מתאימים וכיצד לנהוג לפני ואחרי הטיפול

דף המלצות – כדי לבסס את אמון הגולש ולשפר יחסי המרה, חשוב להוסיף המלצות של מטופלים/לקוחות, באמצעות תמונה שלהם ולידה ציטוט או סרטוני וידיאו.

 עיצוב אטרקטיבי וייחודי - המותאם לתוכן והמסרים באתר וכולל גרפיקה מתקדמת, בחירת צבעים מושכלת, לוגו ייחודי ותמונות איכותיות.

התאמת האתר למובייל  אתר רספונסיבי לרופא -באופן ממוצע ישנם 65 אחוזים שגולשים לאתרים מדי יום דרך המובייל-המכשיר הסלולרי שלהם . עולם האינטרנט בעבר עסק בבניית אתר PC והתאמתו למובייל . העולם כיום הופך לעשותו להפוך . בניית אתר סלולארי והתאמתו למחשב האישי.

שילוב סרטוני וידיאו – סרטונים הם כלי מצוין להסברה, המחשה והדגמה של טיפולים רפואיים או מוצרים בתחום הבריאות. סרטוני וידיאו באתר הופכים את המידע הרפואי לנגיש, מפיגים חששות, מספקים מענה לשאלות ומסייעים להניע את הגולש לפעולה

ניווט נוח וידידותי – ניווט מהיר ופשוט באתר תורם לחוויית משתמש חיובית ומגדיל את משך השהייה של הגולשים.

בניית אתר אינטרנט לרופא -מהם התכנים בהם נתמקד באתר

תכנים מקצועיים ומהימנים כולל:
בלוג, דף שאלות ותשובות, מאמרים מקצועיים וקישורים למדריכים בתחום הרפואי, המספקים מידע רפואי אמין, עדכני וסמכותי. התוכן הרפואי המקצועי באתר צריך להיות תמציתי וברור ולפנות לגולשים בשפה והסגנון המתאימים להם.

כתיבה שיווקית–  מדגישה את היתרונות של השירות או המוצר הרפואי ומניע את גולשים לפעולה: קביעת תור לטיפול או ניתוח, רכישת ציוד רפואי או תרופה

תכנים לקידום האתר בתוצאות החיפוש – על ידי שילוב של מילות מפתח רלוונטיות בצורה טבעית ומדויקת בכל תכני האתר

בחברת מדיקל אונליין אנחנו בונים אתרים לרופאים וחברות בתחום הבריאות, המותאמים לצרכי הלקוח ותקציבו. הצוות שלנו משלב את הידע המקצועי שצבר במשך 10 שנים בתחום האינטרנטי, השיווקי והבריאותי, לבניית אתרים מתקדמים מבחינה טכנולוגית, בעלי תכנים מקצועיים, ממירים ועדכניים. לטיפים  בבניית אתרים לחץ כאן


אולי יעניין אותך גם
אונליין מדיקל פאנל | Online Medical Panel

אונליין מדיקל פאנל | Online Medical Panel

  אונליין מדיקל פאנל תוכנית הוידיאו החדשה לרופאים בישראל יוצאת לדרך מדיקל אונליין בשיתוף אתר e-Med בתוכנית חדשה בהשתתפות הרופאים
פעילות במדורי החדשות

פעילות במדורי החדשות

אאוטבריין וטאבולה אאוטבריין וטאבולה-קידום תוכן במדורי החדשות שיווק באמצעות אאוטבריין וטאבולה  לרופאים, לחברות תרופות וחברות ציוד רפואי בעת גלישתכם באתרים חדשותיים,
המילון הרפואי בוידאו

המילון הרפואי בוידאו

פרוייקט מיוחד של מדיקל אונליין המילון הרפואי השלם בוידיאו בהנחיית פרופ' רפי קרסו לראשונה בישראל ובעולם,מילון רפואי מצולם בוידיאו באולפני